ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΟ ΤΡΕΝΟ

Την Τρίτη 23 Μαΐου 2017 οι μαθητές της Γ τάξης  του σχολείου μας μαζί με τη δασκάλα τους Πέπη Παπαθανασίου και τους γονείς τους, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή με το τρένο. Οι μαθητές με αφετηρία το Σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης έκαναν τη διαδρομή Φλώρινα-Αγ. Παντελεήμονας και επέστρεψαν  με ένα μέσο που το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών δεν γνώριζε.

ΦΑΣΗ Α΄

  • Στις  9 π.μ  άφιξη στο Σιδηροδρομικό  Σταθμό. Έγινε ξενάγηση και γνωριμία με το χώρο, παρατηρήσαμε την κατασκευή και τα υλικά της σιδηροδρομικής γραμμής αλλά και την αρχιτεκτονική του κτιρίου. Οι μαθητές γνώριζαν πως όλοι οι σταθμοί είναι  διόροφοι  με δίρριχτη στέγη και ήταν έργο του Αυστριακού αρχιτέκτονα Villas.
  • Στις 10 π.μ αναχωρήσαμε για τον προορισμό μας, τη λίμνη του Αγ. Παντελεήμονα.
  • Εντός του τρένου  γνωρίσαμε τον εσωτερικό χώρο, επισκεφτήκαμε τα βαγόνια, παρατηρήσαμε τα εισιτήρια και συζητήσαμε την ιστορία του σιδηροδρομικού δικτύου με τη βοήθεια του μηχανοδηγού.
  • Οι μαθητές έμαθαν πως το 1890 ο Γερμανός τραπεζίτης Mauser εξασφάλισε την άδεια και την χρηματική υποστήριξη της πανίσχυρης Deutche Bank για να κατασκευάσει την σιδηροδρομική γραμμή κανονικού πλάτους που θα συνέδεε την Θεσσαλονίκη με το Μοναστήρι(σημερινά Bitola).Το 1895 άρχισε η λειτουργία της γραμμής. Αυτή η γραμμή όμως σταματούσε στο χωριό Μεσονήσι ενώ το 1930 έγινε η σύνδεση Μεσονησίου-Φλώρινας.Επίσης οι μαθητές μας έμαθαν πως το πρώτο τρένο το οποίο ήταν γαλλικό λεγόταν Ντεκαβίλ.
  • Aκολούθησε μια συνέντευξη-συζήτηση των μαθητών με τον μηχανοδηγό όπου του εξέφρασαν τις απορίες τους και τον ρώτησαν για όλα αυτά που τους απασχολούσαν και ήθελαν να μάθουν.
  • Κατόπιν μελετήσαμε το χάρτη με τη διαδρομή του τρένου και τις στάσεις. Παρατήρησαν την πορεία του τρένου μέσα από τούνελ, βουνά δίπλα σε αυτοκινητόδρομούς, κατοικημένες περιοχές κ.α
  • Στις 10.40 φτάσαμε στον προορισμό μας.

ΦΑΣΗ Β΄

  • Γνωρίσαμε το οικοσύστημα της  λίμνης (πουλιά,ψάρια,φυτά,νερό).
  • Παίξαμε το παιχνίδι των αισθήσεων(με κλειστά μάτια αφουγκραστήκαμε ήχους, μυρωδιές).Έγινε καταγραφή και μετά ζωγραφίσαμε.
  • Ακολούθησε το  παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού όπου οι μαθητές έπρεπε να βρουν το μαγικό βότσαλο της λίμνης.
  • Μετά οι μαθητές μαζί με τους γονείς τους απόλαυσαν ένα όμορφο πικ-νικ  δίπλα στην λίμνη και πολύ παιχνίδι.
  • Στις 14.20 ξεκίνησε η επιστροφή μας φορτωμένοι όλοι οι μαθητές  αλλά και οι γονείς όμορφες εικόνες.
Σχολικό έτος: 
2016-2017
Ημερομηνία: 
Τρίτη, 23 Μάιος 2017
Θεματικές ενότητες: 

Τμήματα που συμμετείχαν

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν