Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Προσφέρω»

Φιλοσοφία Εκπαιδευτικού Προγράμματος

Μέσω του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος επιδιώξαμε την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας απέναντι σε ευαίσθητα κοινωνικές ομάδες, στη συνειδητοποίηση των προβλημάτων τους και των αναγκών τους. Σε ένα επόμενο επίπεδο επιχειρήσαμε να εισάγουμε την ιδέα του εθελοντισμού στους μαθητές μας.

Στόχοι εκπαιδευτικού προγράμματος

  • Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των μαθητών απέναντι σε ευαίσθητα κοινωνικές ομάδες.
  • Ενίσχυση του αισθήματος προσφοράς και να γίνει εισαγωγή στην έννοια του εθελοντισμού.
  • Αποδοχή της διαφορετικότητας των άλλων και απαλλαγή από αισθήματα ρατσισμού απέναντι στους άλλους.
  • Συνειδητοποίηση της καθολικότητας του δικαιώματος της εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά.

Μεθοδολογία προγράμματος

Αξιοποιώντας σχετικές διδακτικές ενότητες που υπάρχουν τόσο στα σχολικά εγχειρίδια της Νεοελληνικής Γλώσσας όσο και στο μάθημα των Θρησκευτικών επιχειρήθηκε, σε πρώτη φάση, η θεωρητική προσέγγιση του θέματος των «διαφορετικών παιδιών». Στη συνέχεια, μελετήθηκαν σε θεωρητικό επίπεδο περιπτώσεις μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ώστε οι μαθητές να έρθουν σε μια πρώτη γνωριμία μαζί τους. Έγιναν εκτενείς συζητήσεις σχετικά με τις διαφορές των παιδιών που φοιτούν σε ένα Ειδικό Σχολείο σε σχέση με εμάς, τα δικαιώματα που έχουν αλλά και την εκπαίδευση που τους παρέχεται. Η θεωρητική αυτή προετοιμασία των μαθητών πριν από την επίσκεψη στο Ειδικό Σχολείο ήταν απαραίτητη, προκειμένου να προετοιμαστούν οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης, κυρίως σε ψυχολογικό επίπεδο, αναφορικά με τα «διαφορετικά» παιδιά που πρόκειται να συναντήσουν. Στη συνέχεια, οι μαθητές και των δυο τάξεων έμαθαν το τραγούδι «όπου υπάρχει η αγάπη» και επιδόθηκαν στην κατασκευή ενός πασχαλιάτικου καλαθιού (Γ΄ τάξη) και μιας χειροποίητα στολισμένης λαμπάδας (Δ΄ τάξη). Με αυτές τις χειροποίητες κατασκευές επρόκειτο να ευχηθούν «Καλό Πάσχα» στα παιδιά του Ειδικού Σχολείου.

Δράση στο Ειδικό Σχολείο Φλώρινας

Οι μαθητές των δυο τάξεων συγκεντρώθηκαν στον προθάλαμο του κτιρίου του Ειδικού Σχολείου, έχοντας ο κάθε ένας την κατασκευή του. Εκεί μας υποδέχθηκε η κ. Ειρήνη Σακουλέβα, διευθύντρια του Ειδικού Σχολείου, η οποία, σε συνεργασία με το υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου, ανέλαβε να μας ξεναγήσει στους χώρους του Ειδικού Σχολείου. Η επαφή των δικών μας μαθητών με τα παιδιά από το Ειδικό Σχολείο, παρόλη την ψυχολογική προετοιμασία που είχε προηγηθεί, ήταν μουδιασμένη στην αρχή. Αυτό, βέβαια, ήταν απολύτως λογικό, εφόσον υπήρχαν κάποια παιδιά που ήταν καθηλωμένα σε αναπηρικό αμαξίδιο και δεν επικοινωνούσαν με το περιβάλλον.  Στη συνέχεια, όμως και όσο παραμέναμε στο χώρο, ο οποίος ενθουσίασε τους μαθητές μας, και ερχόμενοι σε επαφή με τα παιδιά μέσω ενός κοινού παιχνιδιού, υπήρξε μια πρώτη προσέγγιση, η οποία κατέληξε σε πραγματικές αγκαλιές και φιλιά.

Ειδικό σχολείο: https://blogs.sch.gr/dimeidflo/

 

Σχολικό έτος: 
2018-2019
Ημερομηνία: 
Πέμπτη, 18 Απρ 2019
Θεματικές ενότητες: 

Τμήματα που συμμετείχαν

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν