Εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας

Προεργασία επίσκεψης (9/2/2918): Σε πρώτη φάση, δημιουργήθηκε συζήτηση με τους μαθητές ως προς τη σημασία του γλωσσικού εργαλείου. Οι μαθητές προβληματίστηκαν και κατέληξαν σε απόψεις για την επικοινωνιακή χρήση της γλώσσας, την αξία της ανάγνωσης, της γραφής και την επικοινωνία με άλλους λαούς. Ειπώθηκαν, έπειτα από σχετική ερώτηση της δασκάλας και απόψεις για τις αλλαγές που έχει υποστεί η ελληνική γλώσσα από την αρχαία ελληνική μέχρι τη σύγχρονη ελληνική που μιλάμε σήμερα.

Σε δεύτερη φάση διαβάστηκε και παρουσιάστηκε στην τάξη το παραμύθι της κ. Καραγιάννη «Η Μάγισσα Τσούσκα και το Χιόνι». Αναλύθηκε η ιδιότητα «φιλόλογος» και οι μαθητές σύνταξαν μόνοι τους ερωτήσεις που θα ήθελαν να απευθύνουν στην φιλοξενούμενή μας.

Επίσκεψη  κ. Χριστίνας Καραγιάννη (12/2/2018)

Η επίτιμη προσκεκλημένη μας εισέρχεται στο χώρο της τάξης, συστήνεται και παρουσιάζει τον εαυτό της με δυο κουβέντες.

  1. Παίζουμε το ακόλουθο παιχνίδι βιωματικό παιχνίδι γνωριμίας:

Οι μαθητές κάνουν έναν τυχαίο κύκλο. Ο πρώτος μαθητής λέει το όνομά του μαζί με μια λέξη που αρχίζει από το ίδιο γράμμα. Ο δεύτερος λέει το όνομα και τη λέξη του πρώτου και προσθέτει το δικό του όνομα και τη δική του λέξη. Ο τρίτος πρώτα των δυο προηγούμενων και έπειτα το δικό του κ.ο.κ.Ο τελευταίος του κύκλου λέει όλα τα προηγούμενα.

  1. Οι μαθητές απευθύνουν ερωτήσεις που σύνταξαν οι ίδιοι και σχετίζονται κυρίως με το παραμύθι της φιλοξενούμενης.

Παραθέτω ορισμένες από τις ερωτήσεις των μαθητών

Α. Πόσα βιβλία έχετε γράψει;

Β. Πώς σας ήρθε να γράψετε αυτά τα βιβλία;

Γ. Πώς σκεφτήκατε να βάλετε αυτόν τον τίτλο στο παραμύθι σας;

Δ. Πώς σας ήρθε η ιδέα να γράψετε το παραμύθι «Η μάγισσα Τσούσκα και το χιόνι;»

Ε. Γιατί γίνατε φιλόλογος και όχι συγγραφέας;

Στ. Θα θέλατε να γράψετε και άλλα παραμύθια που έχουν σχέση με τη Φλώρινα;

Ζ. Θα θέλατε να προσθέσετε και κάτι άλλο στο παραμύθι;

Η. Μόνη σας γράψατε το παραμύθι;

Θ. Πόσο χρόνο σας πήρε να το γράψετε;

Ι. Σας ευχαριστεί η δουλειά που κάνετε;

Κ. Από ποιον εμπνευστήκατε τη δουλειά που κάνατε;

Λ. Ποια γλώσσα σας αρέσει πιο πολύ;

Μ. Είναι ωραίο να γράφετε βιβλία;

Ν. Πώς νιώσατε όταν γράψατε το παραμύθι «Η μάγισσα Τσούσκα και το χιόνι;»

Ξ. Τι έπαθε η μάγισσα στο τέλος του παραμυθιού;

Ο. Διαβάσατε το παραμύθι όταν το τελειώσατε;

Π. Γιατί η μάγισσα ήταν κακιά;

Ρ. Πώς σκεφτήκατε να βάλετε τη Φλώρινα στο παραμύθι;

3. Για τη συνέχεια οι μαθητές σχεδίασαν το δικό τους εξώφυλλο για το παραμύθι «Η μάγισσα Τσούσκα και το χιόνι».

Ευχαριστούμε τη φιλόλογο και συγγραφέα κ. Χριστίνα Καραγιάννη για την ενθουσιώδη συμμετοχή της στην υλοποίηση και το σχεδιασμό της δράσης αυτής.

Κρίνουμε ότι οι μαθητές είχαν την ευκαιρία μέσω της δράσης αυτής να έρθουν σε επαφή με έναν άνθρωπο των γραμμάτων, να του πάρουν συνέντευξη και να δουν το γλωσσικό μάθημα μέσα από ένα πιο ευχάριστο και δημιουργικό πρίσμα.

 

 

Σχολικό έτος: 
2017-2018
Ημερομηνία: 
Παρασκευή, 09 Φεβ 2018 to Δευτέρα, 12 Φεβ 2018
Θεματικές ενότητες: 

Τμήματα που συμμετείχαν

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν