Συμμετοχή της Β’ τάξης στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η Φλώρινα στο Μουσείο - Ανακαλύπτω τη ζωή σε μια αρχαία πόλη»

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Φλώρινας, το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών και το Εργαστήριο Τοπικής Ιστορίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σχεδίασαν και υλοποιούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η Φλώρινα στο Μουσείο – Ανακαλύπτω τη ζωή σε μια αρχαία πόλη», στον χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Φλώρινας. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, ο στόχος του είναι διττός: Ο πρώτος είναι μια γοητευτική περιπλάνηση στην ιστορία της πόλης της Φλώρινας, μέσα από τη συλλογική μνήμη και τα προσωπικά βιώματα των παιδιών, μια διαδρομή γνώσης και μνήμης που φιλοδοξεί να σκιαγραφήσει την εξέλιξη της πόλης στο πέρασμα του χρόνου. Ο δεύτερος στόχος είναι να ενισχυθεί η αίσθηση της ταυτότητας στα μικρά παιδιά μέσα από ένα ακόμη ταξίδι, με επίκεντρο τον άνθρωπο και την καθημερινότητά του τόσο στην αρχαιότητα όσο και στη σύγχρονη εποχή. Μια περιήγηση που επιχειρεί να γεφυρώσει το χθες με το σήμερα και να καταδείξει πόσο μοιάζει και πόσο διαφέρει η ζωή μας, σύμφωνα με όσα μαρτυρούν τα εκθέματα του μουσείου.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει ως αφετηρία τη σημερινή εικόνα της Φλώρινας με τις οικείες μορφές των κτηρίων της πόλης, που ανάγονται χρονολογικά στην περίοδο από τον 16ο αιώνα μέχρι τις αρχές του 21ου αιώνα, και τις εμπειρίες των παιδιών με αφορμή τα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Μέσα από αυτό το βιωμένο παρόν, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα προσεγγίσουν το παρελθόν και τη ζωή σε παλιότερες εποχές, με στόχο να ανιχνεύσουν τις διαφορές που προκύπτουν στα στοιχεία που απαρτίζουν τον πολιτισμό μιας κοινωνίας με το πέρασμα του χρόνου, αλλά και τις αναλογίες που υπάρχουν σε αυτά, καθώς ο βασικός πυρήνας των ανθρώπινων αναγκών δεν αλλάζει σημαντικά.

Το πρόγραμμα αποτελείται από δύο ενότητες και οι δραστηριότητές του διαμορφώθηκαν ανάλογα με την ηλικία των παιδιών και τις δυνατότητές τους να προσλαμβάνουν έννοιες που αφορούν τη χρονική εξέλιξη και την ερμηνεία παραμέτρων του υλικού πολιτισμού. Εμείς συμμετείχαμε στο πρόγραμμα που απευθύνεται σε παιδιά 6-9 ετών. Από όλες τις δραστηριότητες αυτή που μας άρεσε περισσότερο ήταν η προσπάθειά μας να ταιριάξουμε αντικείμενα του χθες με αντικείμενα του σήμερα, με κριτήριο τη χρήση τους, και το παζλ.

Ευχαριστούμε πολύ όλους τους υπεύθυνους για την ξενάγηση και την υλοποίηση αυτού του πρωτότυπου και ενδιαφέροντος προγράμματος.

Σχολικό έτος: 
2015-2016
Ημερομηνία: 
Δευτέρα, 30 Μάιος 2016
Θεματικές ενότητες: 

Τμήματα που συμμετείχαν

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν