Τα Παιδιά Γράφουν & Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους, το 2015

Συμμετοχή της Α’ τάξης στο 17ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τα Δικαιώματα των Παιδιών «Τα Παιδιά Γράφουν & Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους, το 2015» της UNICEF.

Πρόκειται για ένα Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό πρόγραμμα της UNICEF που υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και έχει αναγνωρισθεί από την Επιτροπή των Δικαιωμάτων του Παιδιού που εδρεύει στη Γενεύη ως το καλύτερο που υλοποιείται στη χώρα μας για την προώθηση των Δικαιωμάτων του Παιδιού.

Σκοπός του προγράμματος είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και γενικότερα της εκπαιδευτικής κοινότητας πάνω στα δικαιώματα των παιδιών όπως περιλαμβάνονται στη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Δίνει επίσης στους μαθητές την ευκαιρία να εκφραστούν μέσα από δημιουργικές πρωτοβουλίες για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους και να στείλουν τα δικά τους μηνύματα στους μεγάλους για θέματα που τους αφορούν άμεσα. Η προώθηση αξιών, όπως η κοινωνική δικαιοσύνη, ο αλτρουισμός, η ειρήνη, η ισότητα αποτελούν βασική προτεραιότητα του προγράμματος μέσα από την ομαδική συμμετοχή και τη συλλογική έκφραση των μαθητών.

Τι κάναμε:

Την Τετάρτη 27 Μαΐου η δασκάλα μας μας μίλησε για τα δικαιώματα του παιδιού. Το θέμα αυτό μας απασχόλησε ξανά κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά αυτή τη φορά αποφασίσαμε να πάρουμε μέρος σε ένα πανελλήνιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Κάθε τάξη, από το νηπιαγωγείο ως την Στ’ τάξη, καλούνταν να φτιάξει κάτι διαφορετικό: μια αφίσα, ένα παραμύθι, ένα βιβλίο, μια εφημερίδα… Η Α’ τάξη, λοιπόν, είχε να φτιάξει μια αφίσα με διαστάσεις 50 εκ. Χ 70 εκ.

Πριν αποφασίσουμε το θέμα της αφίσας μας, η δασκάλα μάς διάβασε τα δικαιώματα του παιδιού που περιέχονται στη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού και τα συζητήσαμε όλοι μαζί. Επίσης, πήραμε χρήσιμες πληροφορίες και υλικό από την ιστοσελίδα της UNICEF (www.unicef.gr) και διαβάσαμε μερικά διηγήματα από βιβλία (α. «Έχω Δικαίωμα, UNICEF – εικονογραφημένα διηγήματα και ένα ποίημα του Αντώνη Σαμαράκη για τα Δικαιώματα των Παιδιών και β. «Έχω Πάντα Δικαίωμα», UNICEF. Ένα βιβλίο για τα Δικαιώματα του Παιδιού που περιλαμβάνει δημιουργήματα των καλύτερων συγγραφέων παιδικού βιβλίου της χώρας).

Συζητήσαμε για την αξία της εκπαίδευσης όχι μόνο στην ανάπτυξη του παιδιού αλλά και στην προετοιμασία του για τη ζωή του ως ενήλικα, το δικαίωμα των παιδιών στην πληροφόρηση, όπως επίσης για τα παιδιά που δεν πηγαίνουν στο σχολείο. Ακόμη, συζητήσαμε για την αξία της πολιτιστικής κληρονομιάς και το δικαίωμα κάθε παιδιού να έχει εύκολη πρόσβαση στα αγαθά του πολιτισμού, στη μόρφωση, τον αθλητισμό, την τέχνη κλπ. Η συζήτηση στάθηκε στα παιδιά με αναπηρίες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους. Και κάπως έτσι καταλήξαμε στο θέμα της αφίσας μας: μετά από σκέψη και αρκετές ιδέες, αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε ένα παιδί σε αναπηρικό καροτσάκι που δεν μπορεί να μπει στο μουσείο, γιατί έχει πολλές σκάλες. Ένα κορίτσι έριξε την ιδέα να χωρίσουμε την αφίσα σε δύο μέρη: στη μια μεριά να εικονίζεται ένα θλιμμένο παιδί έξω από το μουσείο και στην άλλη ένα χαρούμενο παιδί που μπορεί να μπει στο μουσείο, γιατί υπάρχει ειδική ράμπα.

Την Παρασκευή 29 Μαΐου δημιουργήσαμε όλοι μαζί την αφίσα. Η δασκάλα έφερε τα υλικά και όλοι μαζί πρόθυμα ριχτήκαμε στη δουλειά., Γράψαμε τον τίτλο της με χρωματιστά γράμματα, από ένα ο καθένας μας. Στη συνέχεια, όλα τα παιδιά ανέλαβαν να ζωγραφίσουν από κάτι. Το αποτέλεσμα ήταν μια όμορφη αφίσα με το μήνυμα: «ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΝΤΟΥ ΡΑΜΠΕΣ! ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ!». Η δασκάλα την έβαλε σε ρολό για να μη σπάσει και ανέλαβε να τη στείλει στη UNICEF.

Ήταν μια δημιουργική προσπάθεια όπου συμμετείχαμε όλοι και μας άρεσε πολύ!

Σχολικό έτος: 
2014-2015
Ημερομηνία: 
Τετάρτη, 27 Μάιος 2015 to Παρασκευή, 29 Μάιος 2015
Θεματικές ενότητες: 

Τμήματα που συμμετείχαν

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν