« Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι» (Artful Thinking) Project 2: Paul Klee-γεωμετρικά σχήματα και συναισθήματα

Στάδια υλοποίησης προγράμματος

 ΦΑΣΗ Α΄: Επεξεργασία διδακτικής ενότητας στα Μαθηματικά

Στο πλαίσιο της διδακτικής ενότητας 9 στο σχολικό εγχειρίδιο των Μαθηματικών με τίτλο : «Στερεά σώματα – Αναπτύγματα», οι μαθητές διαπίστωσαν την αντιστοιχία αντικειμένων της καθημερινότητας με τα στερεά σώματα και διαχώρισαν την έννοια του στερεού σώματος από το γεωμετρικό σχήμα. Παράλληλα, αξιοποίησαν τα αναπτύγματα κύβου και στερεού ορθογωνίου κατάλληλα, ώστε να κατασκευάσουν τα αντίστοιχα γεωμετρικά στερεά. Έπειτα το πέρας επεξεργασίας της διδακτικής αυτής ενότητας κάθε μαθητής είχε κατασκευάσει έναν κύβο και ένα γεωμετρικό στερεό.

ΦΑΣΗ Β΄

Γνωριμία με το τη ζωή και το έργο του Paul Klee

Μέσα από μια κατάλληλα διαμορφωμένη παρουσίαση οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον Paul Klee και να απολαύσουν τα πιο σημαντικά του έργα. Οι μαθητές παρατηρώντας τη χρήση των γεωμετρικών στερεών και σωμάτων από τον καλλιτέχνη έκαναν αυτόματα τη σύνδεση με την εργασία που είχαν οι ίδιοι κάνει στο μάθημα των Μαθηματικών.

Επιλέχθηκε για ανάλυση το έργο « Η Πόλη» του Paul Klee, διότι υπήρξε το αγαπημένο των μαθητών και συνδύαζε πολλά γεωμετρικά στερεά και σχήματα.

Μέσω της επεξεργασίας κατάλληλου φύλλου εργασίας οι μαθητές απάντησαν στις ακόλουθες ερωτήσεις.

Τέθηκαν τα ακόλουθα ερωτήματα στους μαθητές:

-           Τι σχήματα βλέπω στους πίνακες;

-           Τι μου κάνει εντύπωση;

-           Τι χρώματα παρατηρείτε να επικρατούν στον πίνακα;

-           Τι νιώθω όταν βλέπω τον πίνακα;

-           Βάζω ένα δικό μου τίτλο στον πίνακα.                  

Φάση Γ΄

Οι μαθητές πειραματίστηκαν με την τεχνική που χρησιμοποιούσε ο ζωγράφος και φιλοτέχνησαν τη δική τους εκδοχή της πόλης.

Φάση Δ΄

Σύνδεση γεωμετρικών στερεών με συναισθήματα

Στη συνέχεια ζητήθηκε από τους μαθητές, να επιχειρήσουν να αναπαραστήσουν χρησιμοποιώντας τα γεωμετρικά στερεά του κύβου και του ορθογωνίου παραλληλογράμμου που έμαθαν με τέτοιο τρόπο ώστε να προβάλλονται τα συναισθήματα της χαράς, της λύπης και του θυμού. Ομολογουμένως επρόκειτο για ένα δύσκολο εγχείρημα για τους μαθητές, οι οποίοι, εντούτοις, αξιοποιώντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους κατάφεραν να φέρουν εις πέρας εξαιρετικά.

Φάση Ε΄

Στο μάθημα των Αγγλικών έγινε επεξεργασία λέξεων που δηλώνουν βασικά συναισθήματα, όπως: happiness= χαρά, sadness=λύπη και anger=θυμός.

 

Σχολικό έτος: 
2017-2018
Ημερομηνία: 
Τρίτη, 10 Οκτ 2017 to Παρασκευή, 08 Ιουν 2018

Τμήματα που συμμετείχαν

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν