Τέχνη και πολιτισμός

Υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός

Μέρες/ώρες λειτουργίας: 
Δευτέρα 17:00-19:00

Ο εκπαιδευτικός όμιλος «Τέχνη και Πολιτισμός» λειτουργεί για τρίτη συνεχή χρονιά, διευρύνοντας τους θεματικούς του άξονες και ενισχύοντας τη διαθεματικότητα και τη συνεργασία μεταξύ ανθρωπιστικών και τεχνολογικών σπουδών.

Κύριος σκοπός του είναι να γνωρίσουν οι μαθητές την Τέχνη, να εμβαθύνουν σ΄ αυτή και να την απολαύσουν μέσα από ισόρροπες δραστηριότητες έρευνας και δημιουργίας έργων, ώστε να καλλιεργηθούν ως δημιουργοί και ως φιλότεχνοι θεατές.

Ο περίπατός μας στα μονοπάτια της Τέχνης και του Πολιτισμού, θα ωθήσει τα παιδιά να αφεθούν στον χώρο των χρωμάτων και των σχεδίων, σε μια προσπάθεια να προσεγγίσουν την εικαστική γλώσσα των καλλιτεχνών, να καλλιεργήσουν την αισθητική τους αντίληψη, ενεργοποιώντας τη φαντασία τους και να εκφραστούν κριτικά για τα έργα τέχνης.

Στις συναντήσειςμας, οι μαθητές θα αντλούν γνώσεις και εμπειρίες από διάφορες πηγές και με διάφορους τρόπους. Παρατηρήσεις, πειραματισμοί, αναζήτηση πληροφοριών από δασκάλους, γονείς, καλλιτέχνες, επαγγελματίες αλλά και από έργα τέχνης, βιβλία, μουσεία, περιβάλλον και MME, θα καθιστούν το μάθημα δημιουργικό και διαδραστικό.

Ποιοι μπορούν να συμμετέχουν:

Μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού από όλα τα σχολεία της ευρύτερης περιοχής της Φλώρινας.

Με τι θα ασχοληθούμε:

Μέσα από τις δράσεις του ομίλου θέλουμε να προσφέρουμε ποικίλα ερεθίσματα σε όλα τα παιδιά ώστε να εξοικειωθούν με τα υλικά και τα χρώματα, να ερευνήσουν, να σχεδιάσουν και να αποτυπώσουν ολοκληρωμένες προτάσεις σχεδίων εργασίας και μακετών, ιστορικών μνημείων αλλά και περιβαλλοντικών θεμάτων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ομίλους των τεχνολογικών και των ανθρωπιστικών σπουδών του σχολείου μας.

Τι θα χρησιμοποιήσουμε:

Α. Υλικά και εργαλεία: χαρτιά, χαρτόνια (Α4, κανσόν, οντουλέ, κουσιέ, του μέτρου, εφημερίδες, γλασέ, βελουτέ κ.ά.), υφάσματα, κουτιά, ξύλα, φελλός,πηλός, γύψος, πλαστικά μπουκάλια, ψαλίδι, κοπίδι, πινέλα, παλέτες, γεωμετρικά όργανα, κόλλες, τέμπερες, ακρυλικά χρώματα, 3D εκτυπωτή αλλά και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Β. Απλές συνθέσεις όγκου, επιπέδου, χώρων.

Γ. Θέματα από την πόλη, το μάθημα των Μαθηματικών, από γιορτές, από έργα τέχνης, από μνημεία και από παιχνίδια.

Δ. Μακέτες, σχέδιο, ζωγραφική, κολλάζ, χαρτοκοπτική, κατασκευές.

Ε. Γνωριμία με το επάγγελμα του αρχιτέκτονα και του μακετίστα.

ΣΤ. Περιγραφή του περιεχομένου του έργου.