• Συναντήσεις

    Συνάντηση 15/5/2019

    Στην σημερινή συνάντηση αφιερώσαμε όλη την ώρα στην βελτίωση του αρχικού μας αλγορίθμου για τα αποχιονιστικά μηχανήματα, ώστε αντί να καθαρίζουν μόνο έναν διάδρομο μέσα στην αυλή, να απομακρύνουν το χιόνι από την μεγαλύτερη επιφάνεια της. Η προσέγγιση που ακολουθήσαμε, είναι η κίνηση του οχήματος στην αυλή βουστροφηδόν. Η Ασπασία, αφού μελέτησε το πρόβλημα σπίτι της από την προηγούμενη συνάντηση, ήταν αυτή που υλοποίησε τον αλγόριθμο χρησιμοποιώντας την δομή επανάληψης. Ο αλγόριθμος και η εκτέλεση του παρουσιάζονται παρακάτω: Αφού λοιπόν από νωρίς είχαμε μια λύση για τον καθαρισμό της συγκεκριμένη αυλής, προχωρήσαμε για να βελτιώσουμε τον αλγόριθμο, ώστε να καθαρίζει όχι μόνο τη συγκεκριμένη αυλή, αλλά όλες τις ορθογώνιες αυλές.…

  • Συναντήσεις

    Συνάντηση 8/5/2019

    Στη σημερινή συνάντηση υποδεχτήκαμε στον όμιλο τον κ. Σαχινίδη Βασίλη, ο οποίος είναι μηχανικός του Δήμου Φλώρινας και υπεύθυνος για τον αποχιονισμό. Παρουσιάσουμε την μέχρι τώρα πορεία μας και τα 2 από τα 3 μηχανήματα τα οποία έχουμε έτοιμα. Συζητήσαμε μαζί του για βελτιώσεις και αλλαγές που μπορούμε να κάνουμε στα οχήματα μας ώστε να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά. Εστιάσαμε στα εξής σημεία: Οι δυο αλατιέρες ρίχνουν το αλάτι αρκετά αργά και δεν το διασκορπίζουν σε μεγάλη επιφάνεια. Θα πρέπει λοιπόν να βελτιώσουμε το πρόγραμμα μας στο σημείο της αλατιέρας ώστε να γυρνάν πιο γρήγορα οι βηματικοί κινητήρες, ενώ θα πρέπει να προσθέσουμε και τους servo κινητήρες διασκορπισμού. Το αρχικό μας…

  • Εργαστήρια

    Προγραμματισμός 3Δ αντικειμένων

    Ένα ταχύρυθμο εργαστήριο εισαγωγής στην γλώσσα προγραμματισμού Processing και στον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να προγραμματίσουμε τρισδιάστατα αντικείμενα. Όσοι από εσάς θέλετε να ασχοληθείτε περισσότερο ή να θυμηθείτε τα παλιά (μιλάω για τους βετεράνους του ομίλου) μπορείτε να δείτε τα μαθήματα που κάναμε τα προηγούμενα χρόνια στον όμιλο μέσα από την προσωπική μου σελίδα. Ας αρχίσουμε με τα βασικά. Το πρώτο μας μέλημα είναι να δημιουργήσουμε έναν καμβά που θα έχει συγκεκριμένο μέγεθος και χρώμα. Για να ορίσουμε το μέγεθος χρησιμοποιούμε την εντολή size, η οποία χρειάζεται δυο αριθμούς, το πλάτος και το ύψος του καμβά σε pixel. Αν δεν ορίσω συγκεκριμένο χρώμα για το φόντο, η Processing επιλέγει…

  • Εργαστήρια

    Συστήματα πλοήγησης αδράνειας

    Τι είναι η αδράνεια; Αδράνεια είναι η ιδιότητα των σωμάτων να αντιστέκονται σε οποιαδήποτε μεταβολή της κινητικής τους κατάστασης. Όταν βρισκόμαστε σε ένα σταματημένο λεωφορείο που ξεκινάει απότομα το σώμα μας πηγαίνει προς τα πίσω λόγω της αδράνειας. Δοκιμάστε να κάνετε ένα απλό πείραμα: Τοποθετήστε ένα βιβλίο πάνω σε ένα τραπέζι και πάνω στο βιβλίο ένα μολύβι. Αρχίστε να κουνάτε το βιβλίο με το χέρι σας και σταματήστε την κίνηση απότομα. Το μολύβι θα πέσει από το βιβλίο και θα κυλίσει στο τραπέζι, λόγω της αδράνειας. inertia Που χρησιμοποιούνται τα συστήματα πλοήγησης αδράνειας Τα συστήματα αυτά αξιοποιούν την αδράνεια των σωμάτων για να επιτρέπουν σε συσκευές να πλοηγούνται αυτόνομα χωρίς…

  • Επιλεγμένα έργα

    I can fly

    Μια από τις προτάσεις του ομίλου μας για τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών. Μπορείτε να βρείτε το έργου μας και στο Githb. Επιλογή και Έρευνα θέματος Αρχικά μέσα από μια δίωρη ιδεοθύελλα (brainstorming) δημιουργήσαμε τον εννοιολογικό χάρτη με τα γενικά θέματα τα οποία μας απασχολούν. Στην επόμενη συνάντηση μας, αφού μελετήσαμε τον εννοιολογικό χάρτη και τις πληροφορίες που είχαμε συλλέξει για τα θέματα που είχαν αποτυπωθεί σε αυτόν, ξεκινήσαμε να γράφουμε ιδέες και προτάσεις. Η συγγραφή και ο σχολιασμός ιδεών και προτάσεων διήρκησε τρεις εβδομάδες. Μια από τις πιο δημοφιλείς προτάσεις, ήταν η δημιουργία ενός παιχνιδιού Virtual Reality. Ύστερα από συζητήσεις καταλήξαμε στην ιδέα να κατασκευάσουμε ένα χειριστήριο προσομοίωσης αιωρόπτερου…

  • Επιλεγμένα έργα

    Αυτόματο αποχιονιστικό μηχάνημα

    Μια από τις προτάσεις του ομίλου μας για τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών. Μπορείτε να δείτε το έργο μας και στο Githb. Επιλογή και Έρευνα θέματος Αρχικά μέσα από μια δίωρη ιδεοθύελλα (brainstorming) δημιουργήσαμε τον εννοιολογικό χάρτη με τα γενικά θέματα τα οποία μας απασχολούν. Στην επόμενη συνάντηση μας, αφού μελετήσαμε τον εννοιολογικό χάρτη και τις πληροφορίες που είχαμε συλλέξει για τα θέματα που είχαν αποτυπωθεί σε αυτόν, ξεκινήσαμε να γράφουμε ιδέες και προτάσεις. Η συγγραφή και ο σχολιασμός ιδεών και προτάσεων διήρκησε τρεις εβδομάδες. Μια από τις δημοφιλείς ιδέες ήταν ένα αυτόνομο εκχιονιστικό όχημα. Στην πόλη μας (Φλώρινα) κατά τους χειμερινούς μήνες έχουμε…

  • Εργαστήρια

    Κινητήρες

    Για να μπορέσουμε να δώσουμε κίνηση στις αυτόματες ρομποτικές μας κατασκευές χρειαζόμαστε κινητήρες. Οχήματα που κινούνται με ρόδες, ρομποτικοί βραχίονες που μετακινούν αντικείμενα, drone που πετάνε στον αέρα και πολλά άλλα ρομπότ, χρησιμοποιούν κινητήρες οι οποίοι ελέγχονται από κάποιο πρόγραμμα που υπάρχει στην κεντρική τους μονάδα. Κινητήρες DC Υπάρχουν αρκετά είδη κινητήρων, οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενοι όμως είναι οι κινητήρες συνεχούς ρεύματος ή αλλιώς κινητήρες DC. Οι κινητήρες μετατρέπουν την ηλεκτρική ενέργεια σε κινητική και περιστρέφουν έναν άξονα. Το περιστρεφόμενο μέρος του κινητήρα ονομάζεται ρότορας, ενώ το στατικό μέρος στάτορας. Οι κινητήρες DC είναι αρκετά οικονομικοί και μπορούμε να αγοράσουμε μικρούς κινητήρες 3-6 Volt με λίγα λεπτά του ευρώ. Μπορούμε…

  • Επισκέψεις

    Επίσκεψη στις εγκαταστάσεις αποχιονισμού του Δήμου Φλώρινας.

    Την Τετάρτη 30/1/2019 – και καθώς τα σχολεία ήταν κλειστά – μας δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφτούμε τις εγκαταστάσεις του Δήμου Φλώρινας στο πρώην στρατόπεδο Τάγαρη και να ενημερωθούμε για τη λειτουργία των εκχιονιστικών μηχανημάτων. Τα παιδιά του ομίλου μας συμμετέχουν στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής και Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών και μια από τις προτάσεις τους είναι το αυτόνομο εκχιονιστικό μηχάνημα για τον καθαρισμό των σχολικών αυλών, η οποία μάλιστα συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία στην πρώτη φάση του διαγωνισμού  (https://robotics.ellak.gr/ta-apotelesmata-tou-diagonismou/). Πριν ξεκινήσουμε λοιπόν την κατασκευή της πρότασής μας, αποφασίσαμε να δούμε από κοντά τη λειτουργία αυτών των μηχανημάτων και να ενημερωθούμε από τους ανθρώπους που εμπλέκονται στη διαδικασία του…

  • Εργαστήρια

    Παθητικοί αισθητήρες υπέρυθρης ακτινοβολίας – PIR

    Στη σημερινή συνάντηση θα ασχοληθούμε με τους παθητικούς αισθητήρες υπέρυθρης ακτινοβολίας. Παρακάτω μπορείτε να παίξετε με την προσομοίωση για την διάθλαση του φωτός. Έτσι ξεκίνησε το 1800 ο Γούλιαμ Χέρσελ για να ανακαλύψει την υπέρυθρη ακτινοβολία. Κλικ για εκτέλεση Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικά από τα σχέδια κυκλωμάτων με αισθητήρες PIR από τους μαθητές και τις μαθήτριες μας

  • Εργαστήρια

    Αισθητήρες απόστασης υπερήχων

    Εισαγωγή Η απόσταση που έχει το ρομπότ μας από άλλα αντικείμενα, είναι από τα πιο συνηθισμένα μεγέθη που προσπαθούμε να μετρήσουμε. Αν για παράδειγμα φτιάχνουμε αυτόνομα οχήματα που πρέπει να αποφεύγουν εμπόδια, ή άλλες συσκευές που θέλουμε να αντιδρούν όταν κάποιος ή κάτι τα πλησιάζει, η μέτρηση της απόστασης είναι απαραίτητη. Ένας από τους πιο απλούς, οικονομικούς και σχετικά ακριβείς τρόπους για να μετράμε αποστάσεις, είναι αξιοποιώντας τους αισθητήρες υπερήχων. Η λειτουργία τους στηρίζεται στην ιδιότητα του ήχου να αντανακλάται στα περισσότερα αντικείμενα και υλικά. Οι αισθητήρες αυτοί διαθέτουν ένα ηχείο για να στέλνουν υπερήχους (ήχος σε πολύ υψηλή συχνότητα τον οποίο δεν μπορούμε να τον ακούσουμε) και ένα μικρόφωνο…

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων