• Εργαστήρια

    Κλιματική αλλαγή και αντιμετώπιση της

    Το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε φέτος είναι η κλιματική αλλαγή. Στις επόμενες συναντήσεις μας μέσα στο Νοέμβριο θα μελετήσουμε το θέμα και θα προτείνουμε ιδέες για κατασκευές και αυτοματισμούς που να σχετίζονται με αυτό. Τι είναι η κλιματική αλλαγή Το πρώτο βήμα που θα πρέπει να κάνουμε είναι να ερευνήσουμε και να μάθουμε περισσότερα για το πρόβλημα που ορίζεται ως κλιματική αλλαγή. Θα πρέπει να μπορούμε να δώσουμε απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήματα όπως: Που οφείλεται και ποιες ανθρώπινες δραστηριότητες το ενδυναμώνουν; Πως είμαστε σίγουροι ότι υπάρχει; Τι συνέπειες έχει για τους ανθρώπους και τα υπόλοιπα έμβια όντα του πλανήτη μας; Τι μπορούμε να κάνουμε ως άτομα,…

  • Ομαδικά έργα

    Παιχνίδι laser!

    Στις συναντήσεις που έγιναν στις 21 και 30/10/2019 καθώς και στις 4/11/2019 κατασκευάζουμε ένα παιχνίδι με laser. Το παιχνίδι θα αποτελείτε από δυο κατασκευές: Ένα πιστόλι που θα ρίχνει φως – laser. Έναν κινούμενο στόχο το οποίο θα πρέπει να πετύχουμε. Κάθε ομάδα θα χρειαστεί τα εξής υλικά: Μακετόχαρτο Οδηγίες για το κόψιμο του μακετόχαρτου στα κομμάτια που χρειάζονται Κοπίδια Καρφίτσες Κόλλα σιλικόνης Χρώματα για την διακόσμηση 2 Arduino 2 Αισθητήρες φωτός 1 laser 1 λαμπάκι LED σε όποιο χρώμα θέλουμε 1 αντίσταση 200Ω 1 κινητήρα Servo 2 breadboard Κατασκευή Κάθε ομάδα θα χωριστεί σε δυο μικρότερες ομάδες οι οποίες θα κατασκευάσουν το πιστόλι και τον στόχο. Βήμα 1ο: Σχεδιάζουμε…

  • Εργαστήρια

    Λαμπάκια LED και Arduino

    Πως μπορούμε να συνδέσουμε και να προγραμματίσουμε ένα λαμπάκι LED στο Arduino; Γιατί χρειάζεται να προσθέσουμε αντίσταση στο κύκλωμα μας; Στα δυο βίντεο που ακολουθούν μπορείτε να δείτε την διαδικασία βήμα – βήμα.

  • Εργαστήρια

    Χρησιμοποιώντας breadboard

    Τα breadboard είναι πολύ χρήσιμα εξαρτήματα γιατί μας επιτρέπουν να συνδέουμε εύκολα και γρήγορα διάφορα ηλεκτρονικά εξαρτήματα μεταξύ τους χωρίς να χρειάζεται να κολλάμε καλώδια με καλάι. Μια συνηθισμένη κατηγορία breadboard που χρησιμοποιούμε στον όμιλο είναι τα mini breadboard, όπως αυτό που φαίνεται στην παραπάνω εικόνα. Διαθέτει 34 κάθετες στήλες (17 στο πάνω μέρος και άλλες 17 στο κάτω μέρος) και κάθε στήλη έχει 5 θέσεις (φαίνονται μέσα στο πράσινο πλαίσιο στην παραπάνω εικόνα). Οι πέντε θέσεις κάθε στήλης είναι ενωμένες μεταξύ τους εσωτερικά. Αυτό σημαίνει πως αν τοποθετήσουμε δυο καλώδια στην ίδια στήλη τότε αυτά συμπεριφέρονται όπως και αν θα τα είχαμε κολλημένα μεταξύ τους. Μια άλλη συνηθισμένη κατηγορία…

  • Χωρίς κατηγορία

    Συνάντηση 14/10/2019

    Η πρώτη μας συνάντηση για τη νέα σχολική χρονιά! Ευκαιρία να γνωριστούμε, να γνωρίσουμε τους χώρους του σχολείου και τον τρόπο με τον οποίο θα εργαστούμε. Αρχικά θα προσπαθήσουμε να ορίσουμε την έννοια του ρομπότ. Θα κάνουμε μια ξενάγηση στους χώρους που θα χρησιμοποιούμε. Θα προσπαθήσουμε να δοκιμάσουμε κάποιους αισθητήρες και να δούμε πως καταλαβαίνουν το περιβάλλον τους. Μελέτη στο σπίτι Στον όμιλο μας χρησιμοποιούμε κυρίως το Arduino για να φτιάχνουμε αυτόματες μηχανές. Υπάρχουν πάρα πολλοί αισθητήρες που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να μαζέψουμε δεδομένα. Μια τέτοια λίστα με αισθητήρες που μπορούμε να βρούμε σε ελληνικά καταστήματα βρίσκεται εδώ. Μελετήστε αυτή τη λίστα ή ψάξτε και για άλλους αισθητήρες στο…

  • Εργαστήρια

    Μελετώντας τιμές από αισθητήρες

    Ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό των αυτόματων μηχανών είναι το γεγονός ότι μπορούν να αισθάνονται στοιχεία από το περιβάλλον τους και έτσι μπορούν να παίρνουν αποφάσεις για το τι ενέργειες θα κάνουν. Πως όμως μπορεί μια μηχανή που δουλεύει με ηλεκτρικό ρεύμα να αναγνωρίσει δεδομένα όπως η θερμοκρασία, το φως, η απόσταση από εμπόδια, αν βρέχει ή όχι, αν υπάρχει θόρυβος ή όχι; Οι άνθρωποι έχουν σκεφτεί μερικούς πολύ έξυπνους τρόπους για να μετατρέπουν αυτά τα δεδομένα σε ηλεκτρικό ρεύμα, αξιοποιώντας κυρίως τις ιδιότητες που έχουν διάφορα υλικά και κατασκευάζουν αισθητήρες που μπορούν να κάνουν αυτή τη δουλειά. Ας πάρουμε για παράδειγμα τον τρόπο με τον οποίο μπορεί ένας αισθητήρας να…

  • Χωρίς κατηγορία

    Αιτήσεις συμμετοχής για το σχολικό έτος 2019-2020

    Μπορείτε να εκδηλώσετε ενδιαφέρον για τον Όμιλο Μικροί Χάκερ για το σχολικό έτος 2019-2020 πατώντας εδώ. Τη φετινή χρονιά μπορούν να συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες των τάξεων Ε΄και ΣΤ΄ όλων των δημοτικών σχολείων του νομού Φλώρινας. Επίσης οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν τα προηγούμενα χρόνια στον όμιλο και είναι πλέον στο Γυμνάσιο μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή ως μέντορες. Οι συναντήσεις του ομίλου θα πραγματοποιούνται κάθε Δευτέρα στις 5μμ – 7μμ στα εργαστήρια πληροφορικής και ρομποτικής του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας.

  • Εκδηλωσεις

    Βράβευση στην Διαθεματική Διημερίδα Επιστημών 20-21 Ιουνίου 2019

    Την Παρασκευή 21 Ιουνίου οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου μας συμμετείχαν στην Διαθεματική Διημερίδα Επιστημών που διοργάνωσε το Εργαστήριο Διδακτικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ. στην Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης. Εκεί παρουσιάσαμε τις κατασκευές μας στο πλαίσιο του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών και έγινε η βράβευση των παιδιών για την πρώτη θέση που πήρε η κατασκευή τους «Αυτόνομο αποχιονιστικό μηχάνημα για τον καθαρισμό σχολικών αυλών». Με τον τρόπο αυτό ολοκληρώθηκε και η φετινή χρονιά του Ομίλου «Μικροί Χάκερ». Δίνουμε ξανά ραντεβού για τον Οκτώβριο! Καλό καλοκαίρι!

  • Διακρίσεις

    1η Θέση στον Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

    Το έργο των μαθητών και μαθητριών μας «Αυτόνομο αποχιονιστικό μηχάνημα για τον καθαρισμό σχολικών αυλών«, διακρίθηκε με τη πρώτη θέση στην κατηγορία των Δημοτικών Σχολείων, στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, που πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2018-2019.

  • Συναντήσεις

    Συναντήσεις 5 και 12/6/2019

    Σε αυτές τις συναντήσεις ασχοληθήκαμε με βελτιώσεις στα αποχιονιστικά μας μηχανήματα, όσον αφορά το πρόγραμμα και την κατασκευή τους. Παράλληλα βελτιώσαμε και το πρόγραμμα για το χειριστήριο εικονικής πραγματικότητας. Πιο συγκεκριμένα: Διασκορπιστής αλατιού στα αποχιονιστικά Για τον καλύτερο διασκορπισμό του αλατιού που πέφτει από την αλατιέρα προσθέσαμε στο ένα όχημα μας έναν κινητήρα servo στον οποίο προσθέσαμε μια επιφάνεια από μακετόχαρτο. Ο κινητήρας θα γυρνάει συνέχεια δεξιά – αριστερά για να διασκορπίζει το αλάτι. Στο δεύτερο όχημα, τα παιδιά αποφάσισαν να αποφύγουν τη χρήση κινητήρα servo, δημιουργώντας μια μηχανική κατασκευή αποκλειστικά από μακετόχαρτο. Επίσης επειδή το αλάτι πέφτει λίγο απότομα από τον κοχλία μήπως να σχεδιάσουμε ένα δοχείο και να…

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων