Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Τα εκτάκια υιοθετούν πρωτάκια» σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε την Πέμπτη 17/10 μια κοινή δράση από τις υπεύθυνες του προγράμματος.
Πρόκειται για μια εκπαιδευτική πρακτική που αποτελεί πλέον θεσμό για το σχολείο μας καθώς υλοποιείται για 5η συνεχόμενη χρονιά. Τα οφέλη από το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι πολλαπλά τόσο για τα μικρότερα όσο και για τα μεγαλύτερα παιδιά. Ειδικότερα:
Την Δευτέρα 10 Ιουνίου οι μαθητές της Γ΄τάξης συνοδευόμενοι από τη δασκάλα τους, Πέπη Παπαθανασίου, υλοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Πολιτιστικές διαδρομές στην πόλη της Φλώρινας, σε συνεργασια με το Κ.Π.Ε. Μελίτης.
Οι μαθητές της Β΄ τάξης του σχολείου μας, στα πλαίσια του προγράμματος για το νερό που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2018-19, επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Βεύη.
Το πρόγραμμα στοχεύει στη γνωριμία των μαθητών με το έργο κορυφαίων εικαστικών Ελλήνων και ξένων. Η επαφή με τα έργα διαφόρων τεχνοτροπιών και εποχών, οδηγεί τους μαθητές στη διαμόρφωση μίας πρώτης εντύπωσης για τον κόσμο των εικαστικών τεχνών και την πολυπλοκότητα της έκφρασης των συναισθημάτων μέσω της χρήσης της τέχνης.
Στις 21/5 η Δ΄ τάξη του σχολείου μας συνοδεία της δασκάλας της Καππάτου Αναστασίας υλοποίησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Τα αντικείμενα αφηγούνται ιστορίες» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας που διοργάνωσε η Εφ.Α. ΦΛΩΡΙΝΑΣ, σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας.
Με αφορμή τη διδασκαλία της ενότητας «Χρυσός αιώνας στην τέχνη» στην Ιστορία της Δ΄ Δημοτικού, οι μαθητές της Δ΄ τάξης επισκέφθηκαν τη Σχολή Καλών Τεχνών και συγκεκριμένα το τμήμα Γλυπτικής, προκειμένου να διευρύνουν τους ορίζοντές τους πάνω στο θέμα αυτό.
«Κάθε πρωτάκι του σχολείου, υιοθετείται στην αρχή της χρονιάς από ένα εκτάκι. Το εκτάκι αναλαμβάνει να το προστατεύει, να το καθοδηγεί και να το βοηθάει καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Έτσι το πρωτάκι ξέρει ότι μπορεί να απευθυνθεί και κάπου αλλού εκτός από τους δασκάλους του για οτιδήποτε το απασχολεί.
Στα πλαίσια του προγράμματος της HELMEPA που πραγματοποιεί φέτος το σχολείο μας, την Τετάρτη 13-6-2018 οι μαθητές της Δ΄ τάξης μαζί με τη δασκάλα τους Πέπη Παπαθανασίου, ανακύκλωσαν υλικά που είχαν συλλέξει οι μαθητές.
Με στόχο να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές μας στο θέμα της ανακύκλωσης, η Ε΄ τάξη μαζί με το δάσκαλό της Δούκα Δημήτρη την Τρίτη 12-6-2018, επισκέφθηκαν τους ειδικούς κάδους ανακύκλωσης για κάθε υλικό, όπου εκεί μοίρασαν τα υλικά που είχαν συλλέξει.
Σκοπός του Περιβαλλοντικού Προγράμματος με τίτλο «Όλοι νοιαζόμαστε …όλοι συμμετέχουμε» είναι η αειφορική διαχείριση του ποταμού της πόλης της Φλώρινας τόσο από τους μικρούς μαθητές όσο και από την τοπική κοινωνία.
Το σπίτι των παιδιών» είναι ένα εκπαιδευτικό υλικό για παιδιά δημοτικού κι εντάσσεται στο πλαίσιο της αγωγής Υγείας. Επεξεργάζεται θέματα που συνδέονται µε την παιδική επιθετικότητα και την πρόληψη της.
Οι τάξεις Γ΄, Δ΄ και Ε΄ υλοποίησαν το εκπαιδευτικό project: « Νόμος-νομίζω-νόμισμα» από τη νομισματική συλλογή της Alpha Bank, το οποίο έφτασε στο σχολείο μας, όπως και σε άλλα δημοτικά σχολεία της πόλης μας μέσα σε μια ειδικά διαμορφωμένη βαλίτσα.
Περιγραφή project: Aπόπειρα συνδυασμού του αντιπολεμικού μηνύματος που περιέχεται στο απόσπασμα «Ημερολόγιον από τον πόλεμο του 1940» στο διδακτικό εγχειρίδιο της Δ΄ Δημοτικού (σελ.
Με το πρόγραμμα αυτό και μέσα από μία πληθώρα δραστηριοτήτων έγινε προσπάθεια να διακρίνουν οι μαθητές τις υγιεινές και βλαβερές τροφές, να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες, να περιορίσουν την κατανάλωση γλυκών και να αυξήσουν την κατανάλωση φρούτων και γλυκών.
Την Τρίτη 5 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε στη Φλώρινα, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, εκδήλωση με τον γενικό τίτλο «Νοιάζομαι, συνεργάζομαι, αγαπώ, δρω».
Καθαρισμό σε ένα σημείο του ποταμού Σακουλέβα (γέφυρα περιοχής Αγίου Γεωργίου) πραγματοποίησαν, την Δευτέρα 4 Ιουνίου, οι μαθητές του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ & Ε’ τάξης του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου πραγματοποίησαν την Παρασκευή 1 Ιουνίου ενημερωτική εκδήλωση στην πλατεία Γ. Μόδη με σκοπό την ευαισθητοποίηση των πολιτών στο θέμα της μόλυνσης του πλανήτη μας από τα πλαστικά.
Κατά τη σχολική χρονιά 2017-18 η Στ’ τάξη του σχολείου πραγματοποίησε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τίτλο: «Γνωρίζοντας τα δάση αρκεύθου των Πρεσπών και το περιαστικό δάσος της πόλης μας», ενταγμένο στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Μαθαίνω για τα Δάση».
Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος της HELMEPA που έχει αναλάβει φέτος η Δ΄ και Ε΄ τάξη, επισκέφτηκε το σχολείο μας ο κύριος Λάζαρος Πάτκας, Μηχανικός Υπηρεσίας Εργοστασίου ΑΗΣ Αμυνταίου- Φιλώτα.
Ο κύριος Πάτκας εξήγησε στα παιδιά όλο το ¨ταξίδι που κάνει το ηλεκτρικό ρεύμα μέχρι να φτάσει στα σπίτια μας.
Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος της HELMEPA που έχουν αναλάβει φέτος οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ και Ε΄ τάξης του σχολείου μας, την Τετάρτη 23-5-2018 όλοι οι μαθητές με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των δασκάλων τους Πέπη Παπαθανασίου και Δημήτρη Δούκα, δημιούργησαν ζωγραφιές και αφίσες σχετικές με το περιβάλλον και την προστ
Την Τετάρτη 9-5-2018 οι μαθητές της Δ΄ και Ε΄ τάξης, στα πλαίσια του προγράμματος της HELMEPA, μαζί με τους δασκάλους τους Πέπη Παπαθανασίου και Δημήτρη Δούκα επισκέφτηκαν την περιοχή των Πρεσπών για να ενημερωθούν για τα δύο βασικά επαγγέλματα της περιοχής.
Την Τετάρτη 9-5-2018 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ και Ε΄ τάξης του σχολείου μας συνοδευόμενοι από τους δασκάλους τους Πέπη Παπαθανασίου και Δούκα Δημήτρη, στα πλαίσια του προγράμματος «Το σχολείο πάει λίμνες» του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μελίτης, επισκεφτήκαμε τις Πρέσπες.
Την Δευτέρα 7-5-2018 στα πλαίσια του προγράμματος της HELMEPA, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ και Ε΄ τάξη μαζί με τους δασκάλους τους Πέπη Παπαθανασίου και Δημήτρη Δούκα, πραγματοποίησαν τη δράση «το μπαλκόνι της τάξης μας».
Την Τρίτη 24-4-2018 στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος της HELMEPA, οι μαθητές της Δ΄και Ε΄τάξη, συνοδευόμενοι από τους δασκάλους τους Πέπη Παπαθανασίου κα Δημήτρη Δούκα, επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις της ΔΙ.Α.ΔΥ.ΜΑ (Διαχείριση Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας).
Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος HELMEPA που έχει αναλάβει φέτος το σχολείο μας, οι μαθητές της Δ΄ και Ε΄ τάξης μαζί με τη συνοδεία των δασκάλων τους Πέπη Παπαθανασίου και Δούκα Δημήτρη, επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις του Βιολογικού Καθαρισμού Φλώρινας που λειτουργεί στην περιοχή των Παλαιών Σφαγείων
Στη Βίγλα με οργανωτές τον ΣΟΧ Φλώρινας και την Περιφέρεια Δυτ. Μακεδονίας εφαρμόζεται το πρωτοπόρο πρόγραμμα ανάπτυξης της Ελληνικής Ομοσπονδίας Χειμερινών Αθλημάτων (ΕΟΧΑ) με τίτλο «ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΧΙΟΝΟΝΙΦΑΔΑΣ».
Το Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα την αειφορική προσέγγιση του περιαστικού δάσους της Φλώρινας από τους μαθητές της Α΄ τάξης του Πειραματικού Σχολείου στοχεύει στην εκπαίδευση των μικρών παιδιών για το περιβάλλον και την αειφορία.
Την Πέμπτη 4 Μαΐου 2017 έλαβε χώρα η επίσημη παράσταση με τίτλο «Πέρα από τα σύνορα», η οποία εντάχθηκε στο διήμερο τηλεδιάσκεψης με ανταλλαγή πολιτιστικών εκδηλώσεων που διοργάνωσε το Μουσικό Σχολείο Αμυνταίου σε συνεργασία με την Π.Ε.
Την Τρίτη 21 Μαρτίου 2017 οι μαθητές της Β΄ τάξης του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου, υπό την καθοδήγηση της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ Μελίτης, συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Διαδρομές στην πόλη μας», στα πλαίσια υλοποίησης του Περιβαλλοντικού Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων «Μικροί εκδότες δημιουργούν έναν τουριστικό οδηγ
Σήμερα 14 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου μας η θεατρική παράσταση: Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων. Η παράσταση αυτή αποτελεί το επιστέγασμα του εκπαιδευτικού προγράμματος: Τέχνη και Τεχνολογία: Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων, στο οποίο η Ε΄ τάξη συμμετείχε από το Φεβρουάριο.
Η απόκτηση δεξιοτήτων Βασικών Πρώτων Βοηθειών αποτελεί αναγκαιότητα στην καθημερινή ζωή και όσο νωρίτερα δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά να τις αποκτήσουν, τόσο το καλύτερο. Το σύγχρονο σχολείο αποτελεί το ιδανικό μέρος για την εισαγωγή και απόκτηση αυτών των σημαντικών δεξιοτήτων.
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος: «Η γαστρονομική παράδοση της Φλώρινας και οι προοπτικές της για τον τόπο μας», θα προσεγγιστούν οι κοινωνικές, πολιτισμικές και οικονομικές διαστάσεις της τοπικής μας παραγωγής, της γαστρονομικής μας παράδοσης και της αντίστοιχης επιχειρηματικής δραστηριότητας της περιοχής.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης συμμετείχαν στο 18ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους, το 2016» με θεματικό άξονα «Παιδιά Πρόσφυγες, Παιδιά Μετανάστες, μα πάνω απ’ όλα Παιδιά» με τη συγγραφή του παραμυθιού με τίτλο «Γλυκό του κουταλιού».
Δευτέρα, 09 Μάιος 2016 to Παρασκευή, 27 Μάιος 2016
Στο πλαίσιο του πανελλήνιου εκπαιδευτικού προγράμματος «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών 2015-2016», με τη συμμετοχή τους οι μαθητές της Δ΄ τάξης έχουν την ευκαιρία να μάθουν για τα βασικά δικαιώματα του παιδιού, όπως αυτά προβλέπονται στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, ενημερώνονται για το έργο της U
Την Πέμπτη 10 Μαρτίου ξεκίνησε στην Ε΄ και στην Στ΄ τάξη το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Life skills (Δεξιότητες Ζωής) που θα διαρκέσει για ακόμη 2 Πέμπτες στις μεγάλες τάξεις του σχολείου μας.
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο, στο πλαίσιο του Κοινωνικού Σχολείου. Σε αυτό συμμετείχαν οι μαθητές/τριες του 7ου Νηπιαγωγείου και της Α’ τάξης του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου με τις εκπαιδευτικούς τους.
Πρόκειται για μια περιήγηση των μαθητών των τάξεων Ε΄ και Στ΄ στους σταθμούς που σφράγισαν το φαινόμενο της τέχνης από τη γέννησή της μέχρι και τις σύγχρονες προσεγγίσεις της.
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιείται προκειμένου να γνωρίσουν οι μαθητές το μουσικό είδος της όπερας. Οι μαθητές του δημοτικού σχολείου- λόγω του ασφυκτικού ωρολόγιου προγράμματος- δεν έχουν, συχνά, την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με...
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα κριτικού γραμματισμού, στο οποίο συμμετείχαν οι μαθητές/τριες που φοιτούσαν την Α′ τάξη του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου κατά το σχολικό έτος 2014-15.
Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην κοινωνικοποίηση των μαθητών και στην αρμονική συνεργασία τους σε ομάδες και στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και της ανάπτυξης δεξιοτήτων χειρισμού γραπτού και προφορικού λόγου. Οι μαθητές καλούνται να χωριστούν σε ομάδες...
Το Περιβαλλοντικό – Πολιτιστικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης με τίτλο: «…κι ήρθε κι από την Πρέσπα τον τόπο το νησόχτιστο και σα ζωγραφισμένο…» θα υλοποιηθεί από τους μαθητές της Ε΄& ΣΤ΄ τάξης του Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας. Συνολικά θα εμπλακούν 46 μαθητές κι δύο εκπαιδευτικοί.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα δημιουργικής γραφής που αναπτύσσεται συγχρονικά σε πολλά σχολεία, τα οποία συνεργάζονται σχηματίζοντας μικρές ομάδες. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι 2η και η 7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια Ν. Θεσσαλονίκης, η 3η του Ν. Πέλλας, η 3η του Ν. Σερρών και η 1η του Ν. Φλώρινας.
Η επιλογή του συγκεκριμένου project σχετίζεται άμεσα με την ανάγκη να καλλιεργήσουμε τη φιλαναγνωσία, με την παροχή κινήτρων στους μαθητές για την προσέγγιση της λογοτεχνίας. Η διδασκαλία της λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο είναι σημαντική, όχι μόνο γιατί μπορεί να διαμορφώσει τη στάση που θα έχουν οι μαθητές για αυτήν και σ
Το Δίκτυο υλοποιείται στα πλαίσια εκπόνησης προγραμμάτων πολιτιστικών θεμάτων και απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς των Δημοτικών Σχολείων της 2ης και 7ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ν. Θεσσαλονίκης, 5ης Ν. Πέλλας, 3ης Ν. Σερρών και 1ης Ν. Φλώρινας.
Στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης, οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου, διαπραγματεύονται θέματα κυκλοφοριακής αγωγής. Στόχος μας είναι μέσα από εκπαιδευτικές διαδικασίες, την έρευνα και τη βιωματική μέθοδο να συμβάλλουμε στη σωστή...
Το πρόγραμμα "Comenious Regio" με Θέμα: "Οι Οπτικές Τέχνες μέσα από τα έργα Φλωρινιωτών καλλιτεχνών" έχει διάρκεια δύο εκπαιδευτικά έτη. Την πρώτη χρονιά 2013-14 τα παιδιά γνώρισαν το καλλιτεχνικό - εικαστικό...
Οι μαθητές της ΣΤ ' τάξης συμμετείχαν με την αρμόδια εκπαιδευτικό αγγλικής γλώσσας στο πρόγραμμα Comenius Regio το οποίο έχει διετή διάρκεια (Αύγουστος 2013 – Ιούνιος 2015). Ο τίτλος του προγράμματος είναι “Visual
Οι μαθητές της Β΄ τάξης του σχολείου μας, σε συνεργασία με την αντίστοιχη τάξη του Βαλτοτοπίου Σερρών, συνέθεσαν από κοινού μια ιστορία , η οποία ταξίδεψε μέσω ταχυδρομείου μέχρι να ολοκληρωθεί.
Το Πρόγραμμα για την Πνευματική Ιδιοκτησία και τα Πνευματικά Δικαιώματα υλοποιήθηκε από την Ε΄ του Σχολείου στο πλαίσιο του μαθήματος της Ευέλικτης ζώνης και του μαθήματος της Πληροφορικής.
Πρόκειται για ένα project που ασχολείται με την πρόληψη φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού. Η ευρεία προβολή του θέματος από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, προκάλεσε το ενδιαφέρον των μαθητών για το θέμα.
Οι μαθητές της Γ’ τάξης του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου της Φλώρινας, συμμετείχαν στο project με θέμα το σχολικό εκφοβισμό. Το project αποτελούνταν από 5 φάσεις, οι οποίες οργανώθηκαν έτσι ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του προγράμματος που συνοψίζονται στην ενημέρωση...
Στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης ζώνης, οι μαθητές της Β΄ τάξης του σχολείου μας επιχείρησαν να ξετυλίξουν το νήμα των παραδοσιακών επαγγελμάτων και ασχολιών, να βρεθούν σ’ έναν κόσμο μακρινό και ξεχασμένο στο παρελθόν και να διαπιστώσουν ότι τα επαγγέλματα που ασκούσαν για αιώνες ολόκληρους οι Έλληνες, ακόμα κι αν έχου
Η Γ΄ τάξη του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας συμμετέχει στην εφαρμογή ενός προγράμματος για τη βελτίωση της διδασκαλίας των ρητών αριθμών (κλασμάτων, δεκαδικών και ποσοστών) στο Δημοτικό Σχολείο.
Η βόλτα «Στα μονοπάτια του κορμοράνου» είναι μια βόλτα στις λίμνες του νομού μας, μια περιδιάβαση στα εκκλησάκια που χτίστηκαν δίπλα τους, ένα πέρασμα δίπλα από τα ζώα και τα φυτά που αναπτύσσονται δίπλα τους. Ο πολιτισμός των λιμνών κέντρισε το ενδιαφέρον των μαθητών για πολλούς λόγους.
Στα πλαίσια της Δράσης Αριστεία ΙΙ «Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στις φυσικές επιστήμες», η δασκάλα Μπλούχου Στεφανία προσπάθησε να μυήσει, σε πέντε διδακτικά δίωρα, τους μαθητές της Ε΄ τάξης του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου Φλώρινας στα μυστικά του νανόκοσμου και της νανοτεχνολογίας.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αγωγής υγείας, και ειδικότερα της στοματικής υγιεινής, υλοποιήθηκε από τους μαθητές της Β΄ τάξης, στα πλαίσια της Ευέλικτης ζώνης. Κριτήριο επιλογής του αποτέλεσε η απώλεια των νεογιλών δοντιών των παιδιών σε αυτήν την ηλικία.
Οι μαθητές της Γ΄ τάξης, στα πλαίσια του εορτασμού της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, συμμετέχουν με ποικίλες δραστηριότητες. Ο θεματικός άξονας των δραστηριοτήτων στις οποίες έλαβαν μέρος για μια εβδομάδα ήταν "Όλοι διαφορετικοί και όλοι ίσοι", με έμφαση στο σεβασμό της διαφορετικότητας όλων των ανθρώπων.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ-ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:Η ΣΩΣΤΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ Η ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ.Έγινε το σχολικό έτος 2013-14 από την Κ.Φ.Αγωγής Λιατοπούλου Αγάπη και την ΣΤ΄ΤΆΞΗ του Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας...
Το project αφορούσε στην πλούσια οινοποιητική ελληνική παράδοση, στους μύθους, στους συμβολισμούς, στις τεχνικές και στη σημασία της ως ξεχωριστού στοιχείου του ελληνικού πολιτισμού. Αφορμή αποτέλεσε η ενασχόληση με την ελληνική μυθολογία στο...
Το πρόγραμμα «Ταξιδεύοντας στη χώρα των βιβλίων» αποτελεί τη συνέχεια ενός ανάλογου προγράμματος φιλαναγνωσίας που πραγματοποιήθηκε στην ίδια τάξη την προηγούμενη χρονιά. Τα αποτελέσματά του, κάτι περισσότερο από ενθαρρυντικά, μιας και οι μαθητές...
Το project που υλοποιήθηκε αφορούσε στα κτίρια του ιστορικού κέντρου της Φλώρινας. Αποτέλεσε ένα project περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με έμφαση στην τοπική ιστορία. Πρόκειται για κτίρια διαφορετικής αρχιτεκτονικής και διαφορετικών εποχών που...
Το project που υλοποιήθηκε αφορούσε στα αγάλματα και στα ονόματα των δρόμων της Φλώρινας. Πρόκειται για τη συνέχεια ενός ευρύτερου προγράμματος τοπικής ιστορίας που είχε ξεκινήσει με την αρχή της σχολικής χρονιάς και αφορούσε στην παρακολούθηση της εξέλιξης...
Στόχος της διδακτικής πρακτικής είναι η χρήση της εκπαιδευτικής ρομποτικής στη διδασκαλία μαθηματικών εννοιών. Για το σκοπό αυτό επιλέχθηκαν οι περιπατητές εδάφους (floor roamers, Bee-Bot και Pro-Bot,) για τη διδασκαλία και την κατανόηση της έννοιας του προσδιορισμού της θέσης...
Οι μαθητές της Α΄ Τάξης ασχολήθηκαν καθ΄ όλη τη διάρκεια της χρονιάς με το πρόγραμμα «Ταξίδι στην … Παραμυθοχώρα», στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης. Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες γύρω από το παραμύθι καλλιέργησαν τη φαντασία τους αλλά και...
Διάρθρωση του προγράμματος: 1.Εισαγωγή – προετοιμασία για έρευνα, 2.Ερευνητική δραστηριοποίηση των μαθητών / τριών (με διάφορα στάδια – δραστηριότητες κατά περίπτωση) 3.Διατύπωση ιστορικών συμπερασμάτων - παραγωγή υλικού...
Στα πλαίσια του μαθήματος της ευέλικτης ζώνης και σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ υλοποιήσαμε στην Α΄ τάξη του σχολείου μας το πρόγραμμα «Ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης». Λαμβάνοντας υπόψη ότι μπορεί να υπάρχει μια θετική σχέση...
Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών. Να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν ένα λεξιλόγιο με το οποίο θα μπορούν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, να αποκτήσουν ...
“Once upon a time in our neighbourhood…”: Αξιοποίηση λαϊκών παραμυθιών σε ένα διαθεματικό πρότζεκτ πολυπολιτισμικής αφύπνισης στην αγγλική γλώσσα. Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τους μαθητές/τριες της Στ’ τάξης του...
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης σε διάστημα τριών περίπου μηνών. Βασίζεται στο "Πρόγραμμα δραστηριοτήτων για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού και της βίας" της ΕΨΥΠΕ και σε αυτό αφιερώθηκαν δεκαέξι διδακτικές ώρες.
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου της σχολικής χρονιάς και σε αυτό αφιερώθηκαν περίπου 25 διδακτικές ώρες στη σχολική τάξη και 15 ώρες στο πεδίο, δηλαδή τον «Λόφο του Αγίου Παντελεήμονα»...
Τον Μάιο του 2013 πραγματοποιήσαμε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Όψεις της καθημερινής ζωής στην παλαιοχριστιανική εποχή». Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που απευθύνεται σε μαθητές Ε’ και ΣΤ’ τάξης και περιλαμβάνει τρεις φάσεις
Τετάρτη, 01 Μάιος 2013 to Παρασκευή, 31 Μάιος 2013
Στα πλαίσια του μαθήματος των αγγλικών, οι μαθητές των δύο τμημάτων της έκτης τάξης του σχολείου μας μελέτησαν βιογραφίες διάσημων ανθρώπων (κυρίως καλλιτεχνών, με βάση την ύλη του βιβλίου τους).
Έγινε το σχολικο έτος 2012-13 από τις εκπαιδευτικούς Λιατοπούλου Αγάπη και Τσώτσκου Αγγελική. Η Δ΄τάξη του Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας ,γνώρισε την σχέση του αθλητισμού και του πολιτισμού από την εποχή της Μινωικής Κρήτης έως...
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2012-2013, οι μαθητές της Β΄ τάξης του σχολείου μας και βοηθό τη δασκάλα της Μελέτης του Περιβάλλοντος Αντωνογιάννη Βασιλική ασχολήθηκαν με το πρόγραμμα «Ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων». Το πρόγραμμα διήρκησε...
Η φιλαναγνωσία ως στάση ζωής προσφέρει χαρά και απόλαυση, είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιας και συστηματικής παιδείας, και δεν έχει καταναγκαστικό ή υποχρεωτικό χαρακτήρα. Η ώρα της φιλαναγνωσίας στόχο έχει να καθιερώσει μια σταθερή και φιλική σχέση των παιδιών με το βιβλίο...
Δεν ήταν δύσκολο να βρεθεί η αφορμή για να μιλήσουμε με τα παιδιά για την υγιεινή διατροφή, καθώς πολλές ενότητες στα μαθήματα της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος αναφέρονται σ’ αυτά τα θέματα. Με αφορμή λοιπόν, την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16 Οκτωβρίου) και...
Τον Σεπτέμβρη του 2012 η δασκάλα μας μας ρώτησε με τι θα θέλαμε να ασχοληθούμε στην ευέλικτη ζώνη. Πολλές ιδέες ακούστηκαν και πολλά ήταν τα θέματα που μας ενδιέφεραν, Μετά από προφορική ψηφοφορία, το θέμα που επικράτησε ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες ...
Οι μαθητές της Ε΄ Τάξης, στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής και συγκεκριμένα της ενότητας “Πεπτικό σύστημα – Ισορροπημένη Διατροφή”, αφού χωρίστηκαν σε ομάδες και έπειτα από εκτενή συζήτηση μέσα στην τάξη, πραγματοποίησαν μία έρευνα...
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ελληνοαγγλικός Οδηγός Απειλούμενων Ειδών της Ελλάδας» πραγματοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2012-13 και συγκεκριμένα κατά το τετράμηνο Δεκέμβριος 2012 – Απρίλιος 2013. Σε αυτό συμμετείχαν οι 24 μαθητές και μαθήτριες της Ε’ τάξης του
Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από την ενσωμάτωση της Μακεδονίας στον εθνικό κορμό. Αυτό υπήρξε το έναυσμα για την υλοποίηση του παρόντος εκπαιδευτικού προγράμματος. Πρόκειται για ένα σπονδυλωτό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε...