Στο πλαίσιο του Εργαστήριου Δεξιοτήτων υλοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Ανακύκλωση: εμπρός …..μαρς.

Στόχοι

  • Να ενημερωθούν για το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής
  • Να συνειδητοποιήσουν ότι η κλιματική αλλαγή συνιστά ένα παγκόσμιο περιβαλλοντικό πρόβλημα.
  • Να γνωρίσουν τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής στον τόπο τους.
  • Να εξοικειωθούν με την ανακύκλωση και τα θέματα αντιμετώπισης βάσει του τρίπτυχου της μείωσης, επαναχρησιμοποίησης, ανακύκλωσης.
  • Να συνειδητοποιήσουν την ευθύνη όλων μας απέναντι στο περιβαλλοντικό ζήτημα και να ενεργοποιηθούν προς την κατεύθυνση της προσωπικής εμπλοκής.
  • Να αξιοποιήσουν τα ανακυκλώσιμα υλικά ως παιχνίδια αλλά και ως υλικά με τα οποία φτιάχνουμε έργα τέχνης.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απαρτίζεται από 7 εργαστήρια. Ενδεικτικά αναφέρονται:

Εργαστήριο 2

  • Δραστηριότητα 2η : Καθαρίζω το σχολείο μου. Διάσπαρτα αντικείμενα/σκουπίδια. Τα παιδιά πρέπει να τα μαζέψουν και να τα βάλουν στα αντίστοιχα κουτιά (κάδους) της ανακύκλωσης. Ενδεικτικά σκουπίδια: γυαλί, χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο, ηλεκτρικές συσκευές, μπαταρίες, λάμπες χαμηλής κατανάλωσης, υπολείμματα τροφίμων. Ανάμεσά τους και υλικά που δεν ανακυκλώνονται. Γι’ αυτά συζητάμε στη συνέχεια.
  • Χρονική Διάρκεια: 10΄
  • Υλικά: μαύρες σακούλες απορριμμάτων, υλικά από χαρτί, γυαλί, πλαστικό και αλουμίνιο, ηλεκτρικές συσκευές, λάμπες, μπαταρίες, κάδοι (κουτιά) ανακύκλωσης, μουσική με κινητικά.

Εργαστήριο 3

  • Δραστηριότητα 3η: Τα σκουπίδια παιχνίδια;
  • Με συσκευασίες χρησιμοποιημένες, όπως κουτιά και μπουκάλια από χυμούς και γάλα, κουτάκια αναψυκτικών, τα παιδιά παίζουν διάφορα κινητικά παιχνίδια: μπόουλινγκ.
  • Μπόουλινγκ: στήνουμε στο χώρο τα κουτιά από χυμούς και γάλα και με τη μπάλα πρέπει να τα ρίξω. Κάθε κουτί που πέφτει δίνει 1 πόντο.

Εργαστήριο 7

  • Δραστηριότητα 7η: Επαναχρησιμοποιούμε!
  • Δίνουμε σε κάποια παιδιά ένα πλαστικό πιάτο, σε κάποια ένα ρολό τουαλέτας, σε άλλα πλαστικά από γιαούρτι και σε άλλα αλουμινένια κουτάκια. Τα παιδιά φτιάχνουν αντίστοιχα έργα τους: κορνίζα, μολυβοθήκη, βαρκούλα, μαράκα.
  • Υλικά: μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, ψαλίδια, χαρτιά κάνσον, κόλλες, ρολά τουαλέτας, πλαστικά πιάτα, εφημερίδες, αλουμινένια κουτάκια, αλουμινόχαρτο, πλαστικά από γιαούρτι, σκοινάκι, συρραπτικό, πετρούλες, φακές, μακαρόνια

Δράσεις διάχυσης προγράμματος

Υπήρξε εκτενής αναφορά στην εφημερίδα της τάξης μας, η οποία δημιουργήθηκε με πρωτότυπες εργασίες των μαθητών.

Αφήστε σχόλιο