Από τις 5 έως τις 9 Μαΐου 2025, δέκα μαθητές της Στ΄ τάξης από τα σχολεία της κοινοπραξίας CHAIN στη Φλώρινα – το Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας, το 5ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας «Θεόδωρος Κάστανος» και το Δημοτικό Σχολείο Βεύης – συμμετείχαν σε μια αξέχαστη μαθητική κινητικότητα στην πόλη της Μπολόνια στην Ιταλία. Η φιλοξενία πραγματοποιήθηκε από το σχολείο I.C. N.20 Bologna, όπου τα παιδιά συνεργάστηκαν με 14 Ιταλούς συνομηλίκους.

Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν ομαδικές εργασίες, δημιουργικά παιχνίδια και επίλυση προβλημάτων σε ένα πολυγλωσσικό περιβάλλον. Μέσα από αυτές, οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, ενσυναίσθησης και αυτοπεποίθησης, ενώ χρησιμοποιούσαν την αγγλική γλώσσα ως κοινό μέσο συνεννόησης. Μια από τις πιο ξεχωριστές εμπειρίες ήταν η επίσκεψη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Μπολόνια (MAMbo), όπου οι μαθητές κλήθηκαν να αναστοχαστούν πάνω σε θέματα προσωπικής και κοινωνικής ταυτότητας μέσω της τέχνης. Στο σχετικό εργαστήριο που ακολούθησε, τα παιδιά μοιράστηκαν τις εντυπώσεις και τις ιδέες τους, ενισχύοντας τη δεξιότητά τους στην καλλιτεχνική έκφραση και τον δημιουργικό διάλογο.

Μέσα από μια οργανωμένη περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της Μπολόνια, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την ευρωπαϊκή ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν. Καθώς περιηγούνταν στην πόλη, εξασκήθηκαν στην κατανόηση προφορικού λόγου στα αγγλικά και αντάλλαξαν σκέψεις για την πολιτιστική ταυτότητα. Μια ιδιαίτερη εμπειρία αποτέλεσε η εκδρομή στον λόφο του San Luca με το τουριστικό τρενάκι San Luca Express και το πικνίκ που ακολούθησε στα Giardini Margherita. Οι δραστηριότητες αυτές ενίσχυσαν τους κοινωνικούς δεσμούς, την ομαδικότητα και την πολιτισμική προσαρμοστικότητα των μαθητών σε ανεπίσημα περιβάλλοντα μάθησης.

Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς και μαθητές του I.C. N.20 Bologna για την φιλοξενία. Η κινητικότητα αυτή ενίσχυσε τη διαπολιτισμική συνείδηση των μαθητών μας και έθεσε τις βάσεις για σταθερές φιλίες και συνεργασίες μεταξύ των σχολείων της κοινοπραξίας μας.