Όμιλος Ρομποτικής - Φυσικών Επιστημών "Μικροί Χάκερ"

Υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός

Μέρες/ώρες λειτουργίας: 
Δευτέρα 5-7 μ.μ.

Ο όμιλος Μικροί Χάκερ λειτουργεί στο σχολείο μας - με μικρές διαφοροποιήσεις στο πρόγραμμα σπουδών του - από το σχολικό έτος 2016-2017 και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όλων των σχολείων της πόλης και του νομού μας ενώ οι παλιοί μαθητές του ομίλου που είναι πλέον στο Γυμνάσιο μπορούν να συμμετέχουν ως μέντορες. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε τεχνολογικές λύσεις σε προβλήματα που μας απασχολούν, αξιοποιώντας ανοιχτές τεχνολογίες και φιλοσοφία. Θέλουμε οι μαθητές και οι μαθήτριες μας να καλλιεργήσουν δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης και να είναι σε θέση να σχεδιάζουν, να κατασκευάζουν, να προγραμματίζουν, να δοκιμάζουν και να αξιολογούν αυτόματες μηχανές οι οποίες προορίζονται για την επίλυση ενός προβλήματος. Μερικά από τα εργαλεία και λογισμικά που χρησιμοποιούμε είναι:

Τη φετινή σχολική χρονιά θα ασχοληθούμε με θέματα και προβλήματα που εντάσσονται στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής. Μπορούν να συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες των τάξεων Ε΄και ΣΤ΄ όλων των δημοτικών σχολείων του νομού Φλώρινας. Επίσης οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν τα προηγούμενα χρόνια στον όμιλο και είναι πλέον στο Γυμνάσιο μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή ως μέντορες.

Οι συναντήσεις του ομίλου θα πραγματοποιούνται κάθε Δευτέρα στις 5μμ – 7μμ στα εργαστήρια πληροφορικής και ρομποτικής του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας.

Επισκεφτείτε την σελίδα του ομίλου "Μικροί Χάκερ" για περισσότερες πληροφορίες: http://ppf.edu.gr/hackers

ΣΤΟΧΟΙ / ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Βασικός σκοπός του Ομίλου είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης και αντιμετώπισης πραγματικών τεχνολογικών προβλημάτων (σχεδιασμός, υλοποίηση, δοκιμή, ανατροφοδότηση) σε περιβάλλον ομαδικής εργασίας. Επιμέρους στόχοι είναι:

  • η ενίσχυση των γνώσεων των μαθητών σε ένα ευρύ φάσμα θεματικών ενοτήτων που προέρχονται κυρίως από τον χώρο των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας (Φυσική, Μαθηματικά – Γεωμετρία, Ιατρική, Βιολογία, Μηχανική, Πληροφορική, Υπολογιστική Σκέψη κ.α.),
  • η ανάπτυξη δεξιοτήτων ομαδικής εργασίας, διαχείρισης έργου, παρουσίασης και επικοινωνίας, αναλυτικής και συνθετικής σκέψης, δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης,
  • η κατανόηση του τρόπου λειτουργίας βασικών ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων δημιουργίας τους,
  • η κατανόηση βασικών δομών προγραμματισμού (ακολουθία, επιλογή, επανάληψη, συμβάντα – ενέργειες),
  • η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο μπορούμε να μετρήσουμε στοιχεία του περιβάλλοντος με τη χρήση αισθητήρων και να αξιολογούμε τις μετρήσεις αυτές,
  • η ανάπτυξη κατασκευαστικών δεξιοτήτων καθώς και αξιοποίησης τρισδιάστατου εκτυπωτή.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ

  • Συνεργασία με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Από κοινού σχεδιασμός δράσεων και μελέτη των αποτελεσμάτων. Πρακτική άσκηση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών στο πλαίσιο λειτουργίας του ομίλου.
  • Συνεργασία με τον Δήμο Φλώρινας. Συναντήσεις με ειδικούς από τον τομέα των τεχνικών υπηρεσιών για τον σχεδιασμό περιβαλλοντικών μετρήσεων και δράσεων.

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

Για όλες τις κατασκευές – συσκευές που θα δημιουργηθούν από τα παιδιά στην διάρκεια της χρονιάς, θα δημοσιοποιηθούν τα σχέδια, ο πηγαίος τους κώδικας, βίντεο και παρουσιάσεις από τους μαθητές στην σελίδα του Ομίλου: http://ppf.edu.gr/hackers

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ

  • Οκτώβριος 2019: Συγκρότηση ομίλου και δραστηριότητες γνωριμίας με τον εξοπλισμό και τον τρόπο λειτουργίας.
  • Νοέμβριος 2019: Επιλογή συγκεκριμένων θεμάτων και κατασκευών τα οποία θα δημιουργήσουμε στο πλαίσιο της ευρύτερης θεματικής της φετινής χρονιάς η οποία θα αφορά την κλιματική αλλαγή. Υποβολή πρότασης στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών (https://robotics.ellak.gr/).
  • Δεκέμβριος 2019 – Απρίλιος 2020: Υλοποίηση των έργων που έχουν αποφασιστεί από τα παιδιά.
  • Απρίλιος 2020 - Μάιος 2020: Συμμετοχή στην τελική φάση του διαγωνισμού, συμμετοχή στο 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.